Saturday, May 31, 2008

NASIHAT UNTUK KAWAN

Dah lama tangan ni tak menaip, mungkin ada perasaan sedikit malas + kurang masa.Isu kat Malaysia ni sekarang semakin panas. Macam-macam kita dengar saban hari dari segi, hiburannya, maksiatnya, politiknya dan macam-macam la.... kali ini saya terpanggil untuk menyentuh isu hiburan di Malaysia. Salam maaf dari saya kepada Faizal Tahir kerana mungkin artikel yang disiarkan dari blog ini sebelum ini tersiar nama Faizal Tahir. Artikel berkenaan(Mufti Perlis bersuara tentang Jom Heboh TV3) yang dicedok dari artikel Mufti Perlis, MAZA tidak berniat untuk mempelekehkan beliau sebagai seorang penghibur tanahair, tetapi mungkin menjadi titik tolak untk beliau memuhasabah kembali kesilapan lalu.

Tetapi satu lagi perkara yang bermain di fikiran saya iaitu masalah artis di Malaysia ini yang boleh dikatakan mudah terpengaruh dengan budaya barat. Betulker ayat tu? Betul kot... cuba kita nilai balik, dari segi pakaiannya dah out(kebanyakannya x ikut syariat Islam), tingkah lakunya yang agak ‘bebas’, mungkin muka jer ada mirip-mirip orang asia(rambut pun ada mcm-mcm stail). Tapi mungkin kelibat artis ini perlukan imej tersendiri. Mengenai kebiasaan segelintir rakyat Malaysia yang terbiasa membuat ‘Sign of Satan’, ini mungkin ada hubungan dengan dunia hiburan sekarang termasuklah pengaruh dari artis setempat yang tandi di sebagai tanda rock!

Photobucket

Sign of Satan

Kadang-kadang kita tak perasan apa yang kita lakukan itu mempunyai maksud-maksud yang tidak baik. Harap-harap tak ada lagi isu ini dikalangan kita. Ni antara gambar-gambar yang individu yang terbuat tanda seperti itu. Mungkin terbuat atau memang berniat(bukan nak aibkan saper-saper)..

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

PenaMuslim

Email: penamuslim@gmail.com

Blog: http://imammaliki.blogspot.com/

Friendster: http://profiles.friendster.com/penamuslim

YM: king_duck86@yahoo.com

No comments:

Post a Comment