Sunday, March 22, 2009

Minda Muslim Super



Saya hari ini berkesempatan ke program Ceramah 'Minda Muslim Super' oleh Dr. Danial Zainal Abidin yang dianjurkan oleh JIM IPT, Karisma Petaling Jaya dengan kerjasama Persatuan Bahasa Arab UiTM..
Program yang penuh bermakna ini diadakan di DKD, Bangunan Sains & Teknologi, UiTM Malaysia. Bermula jam 9.20 pagi sehingga pukul 12.20 tghari...

Dr Danial yang juga merupakan Penasihat Jemaah Islah Malaysia (JIM) Pulau Pinang telah memberikan satu dimensi baru kepada peserta ceramah dengan memulakan pendahuluan yang sangat menarik iaitu berkenaan penghijrahan agama beberapa tokoh terkenal seperti Yusuf Islam, Rev David Benjamin Keldani, Dr Jerald Frederick Dirks, Dr Garry Miller dan Professor Fidelma O'Leary.

Dalam ceramahnya juga, Dr Danial mengupas beberapa ayat quran utk direnungi antaranya seperti Al-Baqarah:146, Isra':9, Muhammad:19, Yunus:92, Hadid:25 dan beberapa lagi. Dalam ceramah ini juga Dr Danial menekankan bebrapa perkara penting seperti kepentingan meninggalkan hadith Israiliyyat & Palsu.

Kebanyakan peserta memberi reaksi positif.... alhamdulillah...
Jutaan terima kasih kepada Dr Danial kerana sudi meluangkan masa memberi pendedahan berguna kepada warga islam di Shah Alam ini.. terima kasih juga kepada pak cik-pak cik JIM , mahasiswa IPT yang sudi meluangkan masa untuk bersama-sama kami mendengar ceramah yang berguna ini....
Scara jujurnya, ati ini semacam tak berpuas hati dengan ceramah Dr Danial, terlalu pendek(3 jam jer...).. hehe :)...
InsyaAllah, dengan hikmah yang ditunjukkan oleh Dr Danial, akan ada lagi ketibaan Dr Danial di UiTM Malaysia pada masa2 akan datang..
PenaMuslim
Email: penamuslim@gmail.com
Blog: http://imammaliki.blogspot.com/
Friendster: http://profiles.friendster.com/penamuslim
YM: king_duck86@yahoo.com

No comments:

Post a Comment